חייל פרסם מאמר ב"הארץ" נגד השיר 'זכרני נא', ויועמד למשפט

    ישראל פריי 1 Comment on חייל פרסם מאמר ב"הארץ" נגד השיר 'זכרני נא', ויועמד למשפט
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניב ורובל, חייל המשרת בגלי צה"ל, פרסם השבוע מאמר דעה בעיתון "הארץ" בעקבות פרסום הסרטונים מ"חתונת השנאה". בצבא הוחלט להעמידו לדין משמעתי, בגין המאמר שנכתב ופורסם ללא אישורם, דבר האסור לחלוטין על חיילים בסדיר.

    במאמר ב"הארץ" כתב החייל, בוגר ישיבה דתית לאומית בעברו, על השיר 'זכרני נא': "הוא ידוע ופופולרי. אין דתי־לאומי שלא מכיר אותו. זכור לי שכאשר הייתי חניך ומדריך ב"בני עקיבא", התועבה הזאת נוגנה פעם אחר פעם במאהל המחנה השנתי, כאשר המוני חניכים רוקדים לצליליה כאחוזי דיבוק".

    הוא הוסיף: "זוהי המסגרת היחידה שבה יודו מתיישבי הגבעות בקיום אותה קבוצה שנקראת פלשתינים. מבחינתם, קו ישר וברור מחבר בין שמשון למציתי התינוק ובין הפלישתים למשפחת דוואבשה, בין אלה שחזרו לכאן אחרי אלפיים שנות גלות לאלה ש"חמסו את אדמותינו", קו שלפיו יש לפעול. אין ספק גם שיש להם רק מטרה אחת: שמירה על ה"כבוד" היהודי.

    "לא המשך הקיום היהודי והישראלי, לא קיום תורה ומצוות, רק שמירה אדוקה על הכבוד, ובמקרה הצורך, ״נקמה״. גם במחיר של התאבדות מוסרית ופיזית. הם מצטטים את הפסוק ״למען יראו וייראו״, אולם שוכחים את המושא המקורי של המשפט, עם ישראל".

    כאמור, כל הופעה של חייל בתקשורת מחייבת אישור מהצבא, דבר שלא ניתן במקרה הזה, ועל כך מתכוונים בצבא לשפוט את ורובל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      על מה הוא יועמד למשפט???????????????????????????..